W nawiązaniu do pisma z Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Poznania uprzejmie przypominamy Państwu jako właścicielom nieruchomości ( lokale z prawem odrębnej własności) o obowiązku składania deklaracji dotyczących podatku od nieruchomości, a także terminowym regulowaniu swoich zobowiązań podatkowych.
Informację, dotyczącą rodzaju i wielkości nieruchomości należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku podatkowego - dnia nabycia nieruchomości. Naturalnie osoby, które nie dopełniły tego obowiązku w powyższym terminie, powinny dokonać zgłoszenia w możliwie najszybszym terminie. Fakt ten zawsze stanowi okoliczność łagodzącą w postępowaniu podatkowym.
Osoby fizyczne opłacają podatek od nieruchomości w 4 ratach, w terminach do dnia: 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego. Podatek za cały rok można też zapłacić jednorazowo w terminie pierwszej raty. Podatek płacimy na rachunek bankowy lub w kasie organu podatkowego.
W Urzędzie Miasta Poznania deklaracje można składać:
Termin wizyty w Biurze Obsługi Klienta można umawiać on-line za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Miasta Poznania - "System Rezerwacji Wizyt".