Zarząd Spółdzielni informuje, iż po przeanalizowaniu zgłoszonych wniosków członków Spółdzielni w zakresie proponowanych zmian w Statucie Spółdzielni oraz Regulaminie Walnego Zgromadzenia, a także mając na względzie uchwałę nr 4/2024 z dnia 09.10.2024 Rady Nadzorczej złoży po rozpoczęciu obrad Walnego Zgromadzenia Członków Spółdzielni w dniu 14.10.2024 roku wniosek o wykreślenie z porządku obrad pkt 13 ppkt 8 i 9, tj. o wykreślenie z porządku obrad Walnego Zgromadzenia punktów dotyczących podjęcia uchwał w sprawie zmian w Statucie oraz zmian w regulaminie obrad.
Stanowisko Zarządu pozostaje w tym zakresie niezmienne – tak Statut Spółdzielni, jak Regulamin Walnego Zgromadzenia wymagają zmian. Jako że Rada Nadzorcza w przywołanej uchwale również zgłosiła potrzebę kompleksowej rewizji tych dokumentów, wskazane jest przełożenie głosowania w celu uwzględnienia ewentualnych propozycji Rady.
Zarząd nie zgadza się z uzasadnieniem uchwały Rady Nadzorczej nr 4/2004. O terminie i porządku obrad, a także o treści projektów uchwał członkowie Rady Nadzorczej zostali powiadomieni w takim samym trybie, jak wszyscy pozostali członkowie Spółdzielni. Biorąc jednak pod uwagę, że zmiana Statutu i Regulaminu Walnego Zgromadzenia wymagają szerokiego konsensusu, Zarząd chce uniknąć wchodzenia w szerszą polemikę w kwestiach formalnych i skupić się na konstruktywnych pracach nad zmianami wskazanych dokumentów. Wniosek o zmianę porządku obrad zmierza do stworzenia jak najlepszych warunków do takich prac.